2021. december 27., hétfő

Téli örömök

Mi a jó a téli leállásban?
Egyértelműen a pihenés és az evés. Sajnos mindkettőnek megvan a negatív hatása is.
A pihenéstől (későn fekvés, későn kelés) felborul a régi rend és mire ezt az újat megszoknám, sajnos elröppen ez a pár nap és kelhetek megint hajnali ötkor :S
Az evést meg nem kell részleteznem véleményem szerint, mondjuk próbáltam mértéket tartani, de az édességeknek sehogy sem tudok ellenállni, bejgli, szaloncukor, gesztenyepüré, péksütik, csokik, sajnos most kicsit sok volt belőlük, mert hát ugye karácsony. Mindegy, majd lemennek a pluszkilók, ha elkezdődik a hajtás ismét.
A tv műsorokat tekintve, nagyjából a szokásos volt a felhozatal, Reszkessetek betörők, Jégvarázs (mondjuk, az jó és idén is megnéztem), Dennis a komisz egyebek, de azért több filmet is néztem mostanság. A pasimmal a Végső állomás ötödik részét, ő bírja az ilyeneket, én kevésbé, frászt kapok attól a filmtől. De ha már horror, vagyis nem tudom, az volt e, de előtte való nap (azt hiszem), meg egyedül néztem a Brahms-the boy II. c. filmet, ami tőlem nagy dolog, mert nagyon félős vagyok, mondjuk, ezután a film után is ki voltam, mint a díványrugó és minden zajra felugrottam (szánalom, tudom). Aztán békésebb vizekre evezve megnéztem a Paddington mackót, aranyos volt, meg néha kell ilyen is. Ezen kívül mentek a természetfilmek, TLC-s és ID-s sorozatok, meg néha pasim választott műsort, de azt nem kommentálnám :D
A karácsony átlagosan telt szerencsére. 24.-én, ahogy előtte megírtam, bevettem magam a konyhába és kora délutánig főztem,  közben fát díszítettem. Nem kaptunk akasztót, így cérnára fűztem fel vagy 60 db szaloncukrot, azt hittem nagyobb meló lesz, de meglepően hamar végeztem. Este átadtam pasimnak a szokásos ajándékát, ő is a konyhai edényt és az illatszert, aztán néztük a tv-t.
25.-én jött a családi kajálós ebéd, bár inkább volt az vacsora, mert ötre voltunk hivatalosak. Aggódtam, hogy a Tini gyökér ott lesz, de meglepetésemre nem így lett (mondjuk másnap már odapofátlankodott). Az este fogjuk rá békében telt, néha volt egy-egy bántó beszólás apámtól, de nem is vettem fel. Pasim is normálisan viselkedett aznap, az ételek jók voltak és szuper ajándékokat kaptam. Egy évre elegendő tusfürdőm és testápolóm van annyi biztos, mivel pasim, anyám, apám és tesómék is azt adtak. Este 11 körül értünk haza és hívtunk taxit, mert nem jártak már a buszok. Akkorra már egész sok hó esett. Tehát még a fehér karácsony is összejött. Én szeretem a havat, de csak ilyenkor, ha nem kell sietni sehova, az már nem poén, sőt nyűg, ha a reggeli tortúrában kell a hóval kínlódni. Most jó, a hangulathoz illik.
26.-án pihentünk és ettünk, meg pasim a haverkáival lógott, volt mit bepótolnia, hiszen előző két nap nem volt nyitva a kocsma :/ Jól el is maradt (az állapotát ne is firtassuk), de szerencsére két ünnep között is dolgozik, így talán elejét is vehetjük a csavargásoknak. Jó lenne persze, ha ő is itthon lehetne velem, de sajnos ha itthon kell lennie, nem tud hosszú távon mit kezdeni magával és elmászkál. Abból meg csak a vita van, amihez nincs kedvem.
Ma kipakoltam két fiókot és ruhát selejteztem, de még így is zsák számra állnak vádlóan az ágy mellett. Holnap már bebuszozok a postára, csekket fizetni és K. csomagját kivenni, ha jól tudom, van benne édesség is, úgyhogy a cseppet sem diétás nassolás folytatódik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése