2022. április 27., szerda

True crimes 99-04-20

A laptopom az még nincs megjavitva, epekedve várom. 
Egész héten a Columbine iskolai lövöldözésről szóló archív híradásokat, videókat néztem és Ericről, meg Dylanről irt fanfictionokat olvastam, ettől le is depisedtem. De amúgy akartam már írni pár sort az iskolai mészárlás 23. évfordulójára. Mondjuk már nem 20., hanem 27.-e van és nem tudom, mi az, amit még nem írtam le az évek alatt ezzel a tragédiával és a sulis zaklatassal kapcsolatban. Úgyhogy inkabb berakok ide két videót.

SKYND-COLUMBINE. Nem a stílusom ez a zene (ettől függetlenül egész  nap ez járt a fejemben),  de a klip össze lett rakva rendesen. Mondhatni, sokkoló. Amúgy is érdekes banda ez a Skynd, belehallgattsm és néztem pár zenéjükbe és Chris Watts-ról, Eliza Lamról, Michelle Carterről, vagy Richard Ramirezről is vannak dalai. 
A másik video pedig a 911-es segelyhivas, amit a tanárnő a könyvtárban intézett, míg diákok bujkáltak az asztalok alatt és hallani lehetett a tűzriasztó és a fegyverek hangját is. Szürreális és felkavaró.
Eltelt 23 év és szerintem az eset kicsit sem merült feledésbe, még mindig vannak erről szóló megemlékezések és az emberek fejében még ott van az az 1999-es áprilisi nap, mikor két felfegyverzett, mindenre elszánt fiú brutális vérfürdőt rendezett a középiskolájuk falai között, a sok éves kegyetlen bántásokat megbosszulva. Néha eszembe jut, vajon milyen jövő várt volna rájuk, ha nem erre a végzetes döntésre jutnak és nem veszik el 13 ember életét és a sajátjukat. Szerintem tök normális felnőttek lettek volna, biztos lenne már családjuk és sok örömet kaptak volna az élettől. De ők nem ezt akarták, hanem a bosszút és az isteni ítélkezést, a számukra is véget jelentő puskatöltény általi örök lezárást. Nem maradt a nyomukban csak vér, könnyek, keserű emlékezés és válaszokat kereső családok.
Az iskolai bántalmazás rossz és nem tudni, kiben mit indít el. Erre Eric Harris és Dylan Klebold a bizonyíték. 
Elkezdtem nézni az 1:54 c. filmet is, meg az elején vagyok és azt hittem olyan lesz, mint az Osztály, ami ebben a témában a legjobb és legmegrázobb alkotás szerintem. A kiközösítés itt is jelen van, de egyelőre még a többit nem tudom. Akit érdekel videa-n találja meg. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése