2020. december 26., szombat

Kínlódás, kajakóma, pofavizit, abszolút szenilitás, avagy karácsony 2020

Most, hogy már lassan kifelé megyünk 2020 karácsonyából, leülök és gyorsan pár mondatban összefoglalom, mi is volt.
A héten nem volt hely (HEEEEEJ!!!), a pasim is csak szerdáig dolgozott, utána már a hangolódtunk a magunk módján a karácsonyra. A pasim szerfelett sajátosan teszi ezt minden évben. Nagyjából állandó  morgással, kiállhatatlansággal és a kis haverkákkal való lógással persze. Így még nehezebbé téve a szitut. Az ajándékkal sem várt szentestéig, előtte megkérdezte, mit szeretnék, én elregéltem, hogy konyhai felszerelést, mert abból valahogy sosem elég, most is egy csomó edényem van rottyon, nem beszélve a fakanalakról és hasonlókból. Tehát azt vett, és 23.-án, a képembe nyomta. Nesze neked hangulat :/ 
Ja, aznap felugrott H., mert erre járt, dumáltunk kicsit, de tényleg csak keveset, mert neki is, nekem is volt más dolgunk. Na szóval, álltunk a lépcsőházban, mikoris megjelent a keleti boszorkány (tudjátok, a nő, aki cirkuszolt a kirakott csomagolóanyag miatt), se köszönés semmi, de ezzel nem is lenne gondom, már én sem köszöngetek neki. De az gáz volt, hogy odafurakodott és smúzolni kezdett H.-nak, hogy jaj, hogy sajnálja a nemrég elhunyt rokonát, menni akart a temetésére etc.etc., ja meg hogy H. kislánya Lara, milyen elbűvölő. -Nem úgy, mint egyesek...-tettem hozzá félhangosan, szerintem hallotta, aztán odébb kotródott. Én meg felsóhajtottam, hogy de rühellem ezt a nőt! Mire a közelben cigizgető, szintén a házban lakó G.bácsi, odaintett magához. Azt hittem, hogy le akar oltatni, amiért csúnyát mondtam a banyára, de ehelyett rákérdett hogy én is úgy gyűlölöm e a vén ribit, mint ő? Mivel ő egy szinten is lakik vele és állítólag ez a nő a komplett harmadik emeletet terrorizálja, mindenért átkopog, mindenért ordít, jelenetet rendez, utálja ott mindenki és G. bá, meg még páran arrafelé, a fejébe vette, hogy elüldözi, de sajna eddig nem sok sikerrel járt. Aztán még egy ideig kutyáztuk a boszorkányt, majd mindenki ment a dolgára. Tök jó, hogy milyen nagy a közösség ereje, ha utálni kell valakit XD De örülök, hogy nem bennem van a hiba, hanem a nő egy antiszoc. pancser.
24.-én korábban keltem, de nem sokkal és neki kezdtem az előre megbeszélt menüsornak. Mivel nem szeretjük a halat, így lett húsleves, rántott hús, fokhagymás sült oldalas, borsós rizs, hagymás krumpli, franciasaláta, ezzel szinkronban a fát is neki álltam díszíteni. Elfogyott a szaloncukor akasztó, de hálaégnek találtam pár kb. ezeréveset, ami tiszta rozsda volt, de célnak megfelelt. Máskor több akasztót kell venni, ez a tanulság.
Kora délutánra készen lettem a kajával, pasim evett, hiányolta a desszertet (javasoltam, hogy legeljen szaloncukrot a fáról), aztán sziesztázott, míg én a romokat takarítottam. Este ajándékozás, már az én részemről. Pocsék vagyok ajándékvásárlásban, és bár voltak terveim, de végül illatszercsomag és könyv lett az egészből. Aminek nem is nagyon örült, vetett rá egy másodperc pillantást, majd odahelyezte a többi kb. 4 db könyv mellé :/ Szóvá is tettem később, hogy milyen kár, hogy nem olvas mostanság, pedig igyekszem az érdeklődési körének megfelelő könyveket válogatni. Mire mondta, hogy most nincs olvasós kedvében és inkább egy focicsapatos pulcsit vettem volna. Hm, na kössz...
25.-én anyámékhoz voltunk hivatalosak, pasim egész nap puffogott, hogy neki nincs kedve, nem e maradhatna e ki ebből stb., felidegelt, mert ez minden évben így van, és minden évben megy ez a hiszti a részéről, ami fárasztó. Ha az ő szülei élnének még, biztos oda is menni kéne, ezek kötelező körök, pár óra csak, valahogy csak ki lehet bírni. 
Nagy nehezen eljutottunk anyámékhoz, hugomék még nem voltak ott, de meglepő mód, az első, akibe belebotlottam, a Tinimami volt. What the fuck?!- elmélkedtem magamban, mire kiderült, hogy reggel felugrott boldog karácsonyt kívánni és ott felejtette magát, mindjárt megy, mondogatta. De nem, nem ment...ott maradt...
Később a hugomék is megérkezek, volt egy finom vacsora, sokféle étellel, majd ajándékosztás, kaptam egy meleg papucsot, végre nem fagy le a lábam! És ez ilyen kis csini, masni van rajta. Kaptam még illatszert, törölköző szettet és pénzt is. Mivel 8-ra haza kellett érni, a kijárási tilalom miatt, taxival mentünk, meg hát a pasim már kötekedő gyökérre itta magát hugom barátjával. Alig értünk haza, a kötekedést folytatta, szerencsére nem én voltam a szenvedő alanya, hanem egy járókelő pár, akiket megtisztelt a "mit bámultok, nem tetszik valami?" kezdetű szövegeivel. Gyorsan kilibbentem, amint ezt meghallottam, de akkora már csendesedtek a kedélyek. Mondtam a fickónak meg a nőnek, akik a rokonunkat keresték (öööh???mivan???), de csak cirka 3 évet késtek el ezzel a látogatással, hogy elnézést, ha nyersnek tűnik párom, de mi már annyi bántást kaptunk, az itt élőktől, mióta ide költöztünk, mert hogy rokonunk betegségét, majd halálát a mi ide költözésünkkel hozták párhuzamba, és elméleteket gyártottak. Mondjuk, részükről sem volt valami ildomos, full beállni az erkély elé és befelé bámulva mozizni, de amúgy mindegy, mert nem igazán érdekel, hogy ki mit gondol rólam, rólunk. Remélem, több karácsonyt tényleg nem kell itt eltölteni és szarul érezni magam, dolgok miatt, amit el sem követtem. 
Olyan 11 fele feküdtem le, előtte ID dokukkal ütöttem el az időt, a pasim már hamarabb kidőlt. Ja, de előtte a táskámban rábukkantam két be nem fizetett csekkemre, amiket esküdni mertem volna, hogy már rég befizettem. Totál kiment a fejemből, ezen szorongtam még egy darabig, de hétfőig úgysem tudok mit tenni. Semmi kedvem nincs bebuszozni a postára akkor sem, de a saját hülyeségem miatt kénytelen leszek.
Ma semmi érdemlegeset nem csináltunk, pasim csavargott, majd átaludta a napot (jó, enni felkelt 2x, de 8 óra óta megint alszik), én meg csak ettem. Nagyjából úgy mindent, töltött káposztát, csokit, szaloncukrot, rántott húst, franciasalátát, péksütit. Pedig a következő évet nem bálnaként kellene kezdenem...
És most értékelem az idei karácsonyt.
Filmekben, semmi extra, a szokásos. De megint megnéztem a Karácsonyi vakációt, mert imádom (a Karácsonyi vakáció 2. már elég uncsi, azt nem is néztem végig), meg a Csupasz pisztoly-t, mert azt sem lehet megunni. Azért elém tárult pár nézhetetlen alkotás is, úgy mint a Kitérek a hitemből, ami egy nagy kalap kak...kakaó :P 
Kajákban ez az ünnep is erős volt, azt kell írjam.
A karácsonyi családi vacsorás összeröffenés sem volt gáz. Igaz, apám eléggé a Tinimamira fókuszált, de mi többiek, tök jót társasoztunk, pasim duzzogása kicsit rontott az összképen, de mi ez ahhoz képest, hogy volt olyan, mikor ordítozásba fulladt az egész.
Az ajándékoknak nagyon örülök, jó hasznát veszem, az biztos. A zsé sajnos egy az egyben megy a rohadék bankba, ahol eltolták a moratóriumot, így most nekem kell szívnom emiatt.
Pasim viselkedése volt a leggyengébb, ez egyértelmű és oké, én sem szeretem a karácsonyt, de el bírtam volna viselni, egy közös fadíszítést, vagy forralt borozást esetleg esténként, ehelyett ő már volt, hogy 7-kor aludt, ha meg nem, rossz kedve volt. Remélem, ez majd azért szilveszterre megváltozik és jobb kedvet csepegtet valahogy magába. Ha más nem azért, mert küszöbön a 2021, ami bízzunk benne, valami pozitív dolog kezdete.

2 megjegyzés:

  1. Egy konyhatündér vagy, hogy ennyi mindent főztél :) örülök, hogy jól teltek az ünnepek, és Kellemes Karácsonyt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)Igen, a karácsony lehetett volna rosszabb is! Remélem, ti is jól vagytok és a költözés is simán zajlott.

      Törlés