2016. április 20., szerda

Columbine 17

Tizenhét éve történt a lövöldözés és még ma is beszélnek, írnak róla az emberek. Sőt, azóta sok sok hasonló kimenetelű, tragikus esemény esett meg szerte a világban.
Nemrég ismét megnéztem egy a témával foglalkozó, rendkívül jó és hiteles filmet.
Az Osztály című film megrázó, de tanulságokkal szolgál. Jooseph és Kaspar nem érdemelték meg, ahogyan bántak velük és önszántukból biztos nem is lettek volna tömeggyilkosok. És hát senki sem gyilkosként születik- ahogy a dal is mondja. Ahhoz, hogy idáig eljussanak, durva megalázásokon kellett végigmenniük, ezt mutatja be a film, ami teljes hosszában magyar nyelven megnézhető a youtube-n, mindenkinek ajánlom a megtekintését!
Valahol, valaki azt írta, hogy a film túlzás, senkivel nem bánnak ilyen kegyetlenül az iskolában. De nem volt igaza, én megcáfolnám! Én is egy ilyen fos és kegyetlen osztályközösségben töltöttem el nyolc hosszú évet, az utolsó három fizikai és lelki bántalmazásokban igen változatos volt. Aki azt mondja, az iskolai zaklatás nem létezik, az nem látja a fától az erdőt. Vagy azon szerencsések közé tartozik, hogy nem kellett átélnie. Vagy éppen a zaklatók táborát gyarapította.
Sajnos az ilyesmi létezik és szerintem amíg világ a világ, létezni is fog, ahogy a gonoszság is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése